Mina utomlandsresor

Eftersom jag ändå är inne på spåret så tänkte jag berätta kort om mina utomlandsresor!
EGYPTEN

Var första gången jag var utomlands, jag var elva år. Hotellet vi bodde på var underbart! Det som visas på bilden. I Egypten hängde vi mycket på det stora hotellområdet, red kameler, snorklade i havet och massa annat! :D



KAP VERDE

Här var vi två år efter Egypten tror jag. Jättemysig resa tillsammans med pappa och min syster! Jag rekomenderar det till den som vill sola och bada, se något nytt. Stan var inge vidare, folk nästan drog in en i deras affärer, som typ hade små trädockor. Hehe ;) Men vi åkte och besökte en skola, det var väldigt intressant men hemskt att se! Dem fick till och med ta med sitt eget toalettpapper! :o




NEW YORK

En av de bästa resorna jag gjort! Det känns som man varit där förut, man känner igen sig överallt från alla filmer! Hur roligt som helst!!! Hit ska jag garanterat tillbaka. Den största och bästa shoppingen finns här! Vi åkte iväg typ åtta på kvällen till köpcentrum som hade öppet till typ elva! Helt sjukt. Det är nog här jag egentligen hör hemma ;)




PARIS

En av de dyraste resor vi gjort! Det blev bara shopping och topprestauranger hela veckan! Hit vill jag också tillbaka, om inte annat så är ju Paris en väääldigt romantisk stad ;)



CHAMPAGNE

Denna resa gjorde vi i samma veva som Paris, när man ändå var i Frankrike. Väldigt söt liten stad. Verkligen! Kan rekomenderas till den som inte vill hamna i storstan. Det var underbart här. Det fanns rätt mycket shopping, massa små bagerier och caféer. Åh vad man längtar tillbaka! Vi besökte också MASSA vingårdar, det var väl pappas favoritdel på resan :p





GRAN CANARIA

Här var den senaste resan jag gjorde! Det var lite drygt ett år sen, :o Så nu kanske ni förstår varför jag längtar utomlands så mycket!! Här blev det lite shopping, utbudet var ganska tråkigt och inte så stort. Det blev mycket sol och bad, lunch vid poolen. Kvällarna spenderades alltid ute på olika restauranger! Vi hittade en jättebra som hette "mundo". Verkligen ett tips om ni åker dit! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback